Thursday, September 19, 2013

ocean11

Tagasi rahulikus, aga ikkagi armsaks saanud kodus Shiandas! Meie üliäge puhkus sai läbi ja nüüd saame oma projektiga jätkata. Tavaliselt söidab matatu Nairobist Shiandasse 6-7 tundi, aga meie suutsime kohale jöuda 13 tunniga! Et siis kuidas? No kindlasti suurt rolli mängib siin see, et ma arvan, et söitsime Keenia köige halvemas korras matatuga. Esimesed  kolm ja pool tundi vihmases Nairobis ummikus olles, kus ühe tunni jooksul liikusime 25 meetrit  edasi ja samal ajal sadas katuse aukudest umbes sama palju meetreid vihma sisse ja edasi..ma ausalt ei oska öelda!  Tundus, et bussijuht kasutas mingit head shortcuti, mis tuleb välja, et ikkagi ei olnud nii hea. Mitmel korral küsis bussijuht tema körval istuvalt reisijalt teed, siis poole tee peal pööras otsa ümber ja söitis juba söidetud teed mööda tagasi, et  siis HAHAA otsustas uuesti otsa ümber keerata ja ikkagi seda sama teed proovida! Mulle meeldis ka väiksena snake`i Nokia 3310ga mängida, aga täna jätan ma küll (b)ussiks olemise vahele. Kuskil 3 ajal andis buss märku, et diisel hakkab otsa saama, aga kuna ükski bensiinijaam lahti ei olnud, siis turtsusime tee peal edasi. Kui me löpuks Kakamegasse jöudsime keeldus juht meid siit koju söidutamast. Meie keeldusime bussist väljumast. Mida ta öige mötleb?!Et kaks auklikust teest läbi klopsitud tüdrukut hakkavad kell 5 hommikul jala Shiandasse jalutama? Meie körval seisis veel paar matatut, millest üks lubas meile taksot mängida (ei aitäh! 8000 kohalikku me ei maksa, kui muidu maksab see sama söit 70) Vaidlesime, mis me vaidlesime, aga kuna unemati oli ennast juba korduvalt ilmutanud, väljusime bussist ja meie önneks oli ühe matatu juht meid minu viimase 60 sillingu ja Kaya jogurti eest koju viima. Asante sana!

Puhkusest paari sönaga. „Hello my dear! I lost my money and the ticket. Weather is bad and the sea is cold!!! TAKE IT EASY!” See oli nali! See on tegelikult tekst mu trikoo pealt.

Keenia on imeline! Ookeani ääres on natukene liiga ilus, et olla tösi  Söime köike, mida kalamehed hommikul merest püüavad ja linnukene kasti, jöime kookospähklist kokteile. Helehelesinine vesi, kalameeste puust paadid vees  vaikselt loksumas, löputu valge liiv, kus on hea niisama lesida vöi vörkpalli mängida ja palmipuud- rand. Ööbisime uskumatutes kohtades koos teiste toredate noortega, kellega öhuti koos  tantsukingi kulutasime ja kui jalad enam ei jaksanud, siis  filosofeerisime elu üle ja muljetasime niisama. Tutvusime ühes hostelis kahe Londonist pärit poisiga, kes reisivad oma autoga mööda Aafrikat ringi ja kuna nende plaanid ja meie plaanid viisid edasi samasse kohta, pakkusid nad meile küüti. Töenline luksus oli autoga reisida! Shiandas olles söidame matatu vöi mootorrattaga, kui me just ei könni. Olime ühest hostelist juba kolmandat päeva lahkumas, et  veel kuskile mujale edasi reisida, aga selle koha meeleolu ja inimesed völusid meid ja me jäime veel üheks päevaks. See oli hea mote, sest rohkem löuna poole me Diani Beach`ist ei läinudki ja kuna oh imet! see rannapuhkus hakkas ennast ammendama ja varsti pidime tagasi Shiandasse minema, otsustasime koos poistega vähe safarit teha  Amboseli rahvuspargis. Ma olin väga skeptiline safari suhtes, aga see oli rohkem kui äge! Kuna meil oli oma auto ja tore seltskond saime ise otsustada kuhu söidame ja teised rikkamad ja veel rikkamad turistid oma kilomeetriste objektiividega isegi ei häirinud mind. Amboseli park ei ole nii kallis, kui Keenia tuntuma ja külastatum Masai Mara ja kuna see on suhteliselt väike, siis ühest päevast täitsa piisab. Ma ei tea, mida teie mötlete, aga mina mötlesin küll, et kui ma juba seal rahvuspargis olen, siis küll ma köiki neid loomi ka näen, aga tegelikult ei ole see nii lihtne. See ei ole päris nii nagu loomaaias. Paljud teevad mitmepäevaseid safari reise ja ei näegi näiteks lövi. aga meie olime vist rohkem kui önnega koos, sest me nägime lövi emmet ja lövi issit. Poisid olid käinud päris mitmes rahvuspargis teistes Aafrika riikides ja ütlesid, et see on esimene kord neil lövi näha. Veel nägime palju palju elevante, veel rohkem sebrasid(minu lemmikud), hüääne, gazelle, jöehobusid, kaelkirjakuid(teised minu lemmikud, sest neil on liiga vinge kehamaaling).

Kohalik narkots miraa, mida proovisime n2rida. Aga kuna see on v2ga paha maitsega ja see terve punt tuleb 2ra suua, et miskit toimuma hakkaks, siis loobusime.
 Tere hommikust!
 ALI BABA paat viis meid hommikul snorgeldama:)

Ei n2e beach boy moodi v2lja?!Arva uuesti! Ja muub Bob Marley ka kui tahad.
 Kalamehed.

Rannapiigad.

Diani beach

Amboselli rahvuspark

Ja paari sönaga  projektist:
Järgmiseks kohtume naistegruppidega uuesti ja tutvume nende projekti vöi projektidega lähemalt. Nüüdseks on meile teada, mis grupid vajavad infotundi HIV/AIDSi ja köike seda puudutava teemal. Hetkel koostame koos organisatsiooni direktori Estheri abiga(sest tema teab kohalike puu- ja juurviljade nimesid,mida siin enim kasvatatakse ja süüakse)mitmekesise toitumise tabelit. Plaanime koostada tabeli, kuhu paneme siin köige enim söödavat juurviljade pildi, mis aineid see vili sisaldab/annab ja kui palju seda nädalas sööma peaks. Tundub vöib-olla naljakas, et nad ei tea, mida üks vöi teine toiduaine neile annab, aga väga paljud naised, kes on hiv positiivsed on meilt küsinud, et kuidas mitmekesisemalt toituda ja mida see üldse tähendab. Arst on neile öelnud, et nad vajavad mitmekesist  ja vitamiini rohket dieeti, aga sellega on ka informatsiooni jagamine piirdunud. Töenäoliselt arsti ajanappuse töttu  vöi sellepärast, et arst eeldab, et haiged teavad, mida on kasulik süüa ja mida mitte. Aga ei tea. Näide: Pere kasvatab enda ära elatamiseks kanu . Selle asemel, et munad ise ära süüa vöi nendest mingisugune söök valmistada, müüb naine turul munad maha ja ostab körval leti ääres äritseva turumuti käest mandazi- ölis küpsetatud saia ja söödab oma lastele. Samuti ei tule pere selle pealegi, et vahetada näiteks oma 5 muna naabri banaanide vöi avokaadode vastu, et saada neist muid kasulikke aineid, mida muna vöi sai ei sisalda.